Najlepsze placuszki owsiane pod słońcem

Tym razem jeden z moich ulubionych przepisów na śniadanie i świetny element diety dla mężczyzn.

Przez bardzo długi okres jadłem standardową owsiankę (na mleku lub wodzie), ale z czasem zaczęła mi po prostu wychodzić bokami. Nie mogłem więcej na nią patrzeć, a tym bardziej wkurzała mnie monotonia – codziennie dokładnie taka sama, w tej samej postaci, o tym samym smaku.

 

Pogrzebałem trochę w internecie, testowałem różne konfiguracje i doszedłem do idealnego przepisu, bo codziennie ma inny smak.

Zanim przejdę do przepisu, najpierw trochę wprowadzenia.

Dlaczego płatki owsiane?
Bo to jedne z najbardziej wartościowych zbóż. Są pełne błonnika, minerałów i witamin. Mają dobroczynny wpływ na poziom cholesterolu LDL, włosy, skórę i całą masę innych miejsc w naszym ciele. Najważniejsze jednak jest to, że dostarczają wartościowego białka i węglowodanów, będąc doskonałym posiłkiem na początek dnia.

Ich największy atut to fakt, że są doskonałym posiłkiem zarówno dla osób chcących schudnąć jak i dla tych chcących przybrać. Niezależnie od tego, czy chcę się podrzeźbić czy trenuję na tzw. masę, praktycznie jem je przez cały rok.

Które płatki?
Polecam górskie. Są mniej przetworzone niż błyskawiczne przez co mają niższy indeks glikemiczny. Średnio kosztuję niecałe 2zł za paczkę ~ 400-500g.

Placki owsiane by Orety 🙂
Mój upgrade owsianki polega na usmażeniu jej na patelni w postaci placków. Ich wykonanie jest banalnie proste i zajmuje kilka minut.

Składniki:
płatki owsiane górskie (w zależności od zapotrzebowania 60-120g)
2 jajka (w mniejszej porcji, wystarczy jedno)
miarka smakowej odżywki białkowej (ew. cynamon lub przyprawa do piernika)
owoc

Wykonanie:
Zalewasz płatki odrobiną gorącej wody, by napęczniały (wystarczą 2-3 minuty). W międzyczasie podgrzewasz patelnię (możesz dać kapkę zdrowego oleju, piec na teflonie lub użyć oleju beztłuszczowego PAM, jeżeli ograniczasz tłuszcze i kalorie). Do miski wrzucasz 2 jajka, cynamon lub odżywkę białkową i napęczniałe płatki. Miksujesz całość przez moment (możesz spróbować wersji zmielonej w blenderze o jednostajnej konsystencji i sprawdzić czy będzie Ci bardziej pasowało). Formujesz na patelni 3-4 placki. Smażysz po ok 2-3 min z każdej strony.

W międzyczasie przygotowujesz jakiś owoc: w zależności od upodobań, celu diety (fruktoza to cukier) i zapotrzebowania. Lubię codziennie dać sobie inny, przez co za każdym razem placki smakują inaczej. Banan, kiwi, nektaryna czy moje ulubione leśne maliny, jagody (każdy z nich ma dodatkowo swoje właściwości, których nie będę wypisywał, bo powstałoby całe kompedium żywienia : ) ).

Gdy są już przyrumienione z dwóch stron, kładziesz je na talerz i przyozdabiasz owocami.

Voilà!

Ps. Nie było dziewczyny, która by je u mnie jadła i by jej nie smakowały 😉

Ps2. Poniżej kilka konfiguracji:

Pyszna owsianka

Wersja z orzechami i mandarynką

Najlepsze placki owsiane

Wersja z kiwi i figami

Pyszne owsiane placuszki

Wersja z jagodami i truskawkami. Moja ulubiona 🙂

Z google...:

  • placki owsiane
  • placuszki owsiane
  • placki owsiane przepis
  • placuszki owsiane przepis

4 komentarze - Dodaj komentarz

Odpowiedz